Ramai yang tak tahu, pasangan selalu gaduh sebab dua perkara ini..

Ramai yang tak tahu, pasangan selalu gaduh sebab dua perkara ini..

Ramai yang tak tahu, pasangan selalu gaduh sebab dua perkara ini… Sahabat saya kongsi satu tips tenang dalam rumahtangga.

“Zaim, kau tahu tak, ramai pasangan bergaduh sebab dua perkara ni”

Apa dia?

“Jangkaan dan sangkaan. Sebab selalu fikir apa sepatutnya dia dapat, atau apa sepatutnya pasangan dia jadi, maka dia terjangka-jangka dan tersangka-sangka”

Jadi, macam mana nak selesaikan?

Ramai yang tak tahu, pasangan selalu gaduh sebab dua perkara ini..

Ada satu cara.

“Setiap kali balik dari kerja atau berjumpa pasangan, jangan fikir apa sepatutnya pasangan buat, tapi…”

Tapi apa?!

“Tapi, fikirkan, pasangan kau dah buat yang terbaik hari tu, dan apa yang kau nak buat untuk pasangan kau”

Tanya diri, apa aku nak bagi supaya boleh mudahkan pasangan.

Pasangan kat rumah pula fikir juga, apa aku boleh bagi dan buat jap lagi supaya suami aku yang balik kerja akan gembira.

Contohnya, sebelum balik rumah dari tempat kerja, dah fikir nak tolong basuh baju, lipat kain dan ajar anak mengaji.

Best kan? Ini teknik psikologi diri untuk jadi pasangan lebih baik.

“Sesiapa yang tidak menyayangi, tidak akan disayangi” – mafhum hadith

Baca Lagi:
Pasangan suami isteri jadi jutawan segera selepas terjumpa sesuatu berbentuk ‘tin cawan’ yang berisi duit syiling emas
Cuti sekolah dah dekat! Netizen kongsi tempat menarik bawa anak berjalan, kos tak sampai RM100 pun
7 tahun pasangan suami isteri menanti zuriat, akhirnya dapat kembar 4 dan semuanya anak istimewa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *