Tular video pintu Kaabah terbuka sendiri, jemaah rakam ada Malaikat sedang solat

Tular video pintu Kaabah terbuka sendiri, jemaah rakam ada Malaikat sedang solat

Tular video pintu Kaabah terbuka sendiri, jemaah rakam ada Malaikat sedang solat.

Sekarang ini sebuah video yang tersebar luas di media sosial mendakwa bahawa pada hari Jumaat lalu, pintu Kaabah dibuka tetapi “tiada apa yang kelihatan di dalam,” dan muncul entiti ghaib sedang menunaikan solat.

Melalui rakman tersebut, kelihatan jemaah sedang merakam kejadian tersebut dengan menggunakan telefon bimbit masing-masing

Kelihatan juga sosok tubuh berpakian puteh dalam Kabaah tersebut

Berikut lagi rakmaan dan keterangan dari video yang di muat naik ke youtube beserta keterangan berikut

“Door of kaabah opened but nothing was seen inside.The prayer performed by unseen (jins and angels)”

” Miracle in Kaabah today. The Muslim call to prayer was heard and 2 rakkah prayers observed while the imam and azan were present. The door of the kaabah was opened but nothing was seen inside. The Muslims present were seen recording the prayer being performed by unseen Muslims (jinns and angels)”

Bagi mengelak kekeliruan yang berlaku, pihak pengurusan Masjidil Haram telah membuat semakan dan mendapati rakaman tersebut ialah pada bulan ramadahan beberapa minggu yang lalu

Menurut mereka, pintu masuk ke Kabaah di sediakan oleh pekerja untuk delegasi politik ketika solat Tahjjud.

Pihak masjidil haram juga memohon orang ramai berhenti dari menyiarkan rakaman dengan penerangan yang p4lsu seperti itu

Semakan Fakta:

“Rakaman itu, yang diambil semasa #Ramadan beberapa minggu lalu, menunjukkan pekerja menyediakan pintu masuk ke Kaabah untuk delegasi politik semasa solat Tahajjud (malam). Kapsyen yang diedarkan bersama video itu adalah p4lsu sepenuhnya dan pengguna harus mengelak daripada berkongsinya.”

Berikut posting penuh dan penjelasan dari pihak pengurusan masjidil haram di halaman facebook rasmi Haramain

Tular video pintu Kaabah terbuka sendiri, jemaah rakam ada Malaikat sedang solat

Di harapkan dengan penjelasan ini, kita tidak mudah percaya dengan penyebaran maklumat yang tidak betul seperti ini tanpa menyemak terlebih dahulu fakta dengan pihak berwajib

Ikut rekod, Muhyydin Yassin merupakan antara pemimpin negara yang di berikan peluang untuk masuk ke dalam Kabaah ketika beliau masih berjawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2021

Pintu Kaabah dibuka untuk PM, isteri

Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menunaikan Umrah di Makkah, Sabtu, (Ahad di Malaysia), diberi peluang memasuki Kaabah.

Tular video pintu Kaabah terbuka sendiri, jemaah rakam ada Malaikat sedang solat

Isterinya Puan Sri Noorainee Abdul Rahman turut bersama menunaikan Umrah hari ini.

Muhyiddin berada di Arab Saudi bagi lawatan rasmi empat hari bermula semalam atas undangan Raja Arab Saudi dan penjaga dua masjid suci Raja Salman bin Abdulaziz Al-Saud.

Perdana Menteri dan isteri selesai menunaikan Umrah pada pukul 10 malam, Sabtu (3.00 pagi Ahad waktu Malaysia).

Berikut sedikit info mengenai pintu Kabaah

Pintu Kaabah dibuka pd setiap thn,1 Syaaban adalah sbg tanda mengucapkan selamat dtg bln Ramadhan & menyucikan Kaabah adalah perintah dr Allah.(ada disebutkn dlm Surah Al-Baqarah Ayat 125).

Kali ke-2 pintu Kaabah dibuka pd musim haji..sebelum hari wuquf..kadang2 penghujung bln Zulkaedah..kadang2 pd awal bln Zulhijjah..

Pintu Kaabah akan dibuka untuk membasuh bahagian dalam Kaabah. Satu tangga khas akan dibawa untuk menaikinya. Bahagian dalamnya akan dibasuh dengan air zamzam oleh Khadimul Haramain atau wakilnya dan lain2 orang kenamaan. Dindingnya akan dibasuh dengan penyapu khas yang dibuat daripada daun tamar, kemudian akan direnjis dengan wangi-wangian.

Begitu juga pintu ini akan dibuka jika ada tetamu negara yg ingin memasuki Kaabah..

Pintu Kaabah atau Maltazzam yg ada pada hari ini terletak dua meter tinggi dari aras tanah, disaluti emas dan perak. Dibuat pada tahun 1399H. Menelan belanja sebanyak 13,420,000 Riyal Saudi dan emas sebanyak 280kg.

Keadaan Dalam Kabaah

Baca Lagi:

5 punca utama kenapa Elon Musk pilih Indonesia bukan Malaysia untuk melabur

Tak pernah dibuat orang, selamba parking dalam rumah jiran berpagar

Senarai Top 5 gaji CEO paling banyak dalam Malaysia, last sekali hari-hari boleh beli HONDA cash

CATEGORIES