Helikopter yang dinaiki Anwar rupanya milik jutawan dari Sungai Petani

Helikopter yang dinaiki Anwar rupanya milik jutawan dari Sungai Petani

Helikopter yang dinaiki Anwar rupanya milik jutawan dari Sungai Petani. Helikopter yang pernah dinaiki oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika berkempen dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) lalu, dimiliki seorang jutawan berasal dari Sungai Petani, Kedah.

Jutawan tersebut yang juga pemilik Weststar Aviation Services Sdn Bhd (WAS), Tan Sri Dr Syed Azman Syed Ibrahim, telah meminjamkan salah satu helikopternya bagi memudahkan urusan Anwar untuk berkempen ke serata pelosok negara.

Di dalam satu ciapan yang di muat naik oleh akaun Twitter @faktabukanauta, telah meraih perhatian netizen apabila Syed Azman dikhabarkan memiliki 4 jet dan lebih 40 biji helikopter.

Helikopter yang dinaiki Anwar rupanya milik jutawan dari Sungai Petani

Di ruangan komen, orang ramai yang berasal dari Sungai Petani dan yang bekerja di syarikatnya, memuji Syed Azman kerana sikapnya yang sangat merendah diri walaupun bergelar jutawan.

“Tan Sri biasa balik Sungai Petani naik bas ekspres biasa sahaja dari Kuala Lumpur. Orang Sungai Petani kenal lah, merendah diri sungguh dia ini,” ciap seorang netizen.
“Tan Sri bukan seperti bilionair kaya yang lain. Dia sangat merendah diri dan mudah didekati. Pernah bertemu beberapa kali ketika dia turun ke pangkalan kami.
“Dia mendengar aduan dan cadangan kakitangannya serta bertindak dengan segera. Saya bersyukur menjadi sebahagian daripada syarikat ini,” ciap seorang netizen, dipercayai seorang pekerja kepada Syed Azman.

Menurut Forbes, tahun ini, Syed Azman menduduki tangga ke-27, dengan nilai bersih pendapatan berjumlah USD650 juta atau bersamaan RM2.85 bilion.

Baca Lagi:
Berang wajah dirakam, ‘Inspektor Fahmi’ tendang jurugambar
206 ahli Amanah Kedah keluar parti
Rumah mewah milik bekas menteri atas bukit di Shah Alam bakal dijual pada harga RM17 juta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *