‘Entah apa yang dia kejar’ – [VIDEO] Lori potong barisan, tersangkut kabel sampai tiang letrik tumbang

'Entah apa yang dia kejar' - [VIDEO] Lori potong barisan, tersangkut kabel sampai tiang letrik tumbang

‘Entah apa yang dia kejar’ – [VIDEO] Lori potong barisan, tersangkut kabel sampai tiang letrik tumbang.

Dalam kesesakan lalu lintas, kesabaran adalah kunci utama untuk menempuhnya. Bersabar sehingga tiba masa kita untuk bergerak adalah lebih baik daripada menyusahkan orang lain demi kepentingan diri sendiri.

Ada satu video yang mendapat kecaman netizen dimana sebuah lori telah tersangkut pada kabel sehingga menyebabkan tiang elektrik tumbang. Semua itu berlaku gara-gara pemandu lori itu nak potong barisan dalam kesesakan lalu lintas. Korang boleh tengok kejadian dalam video @jllmisai kat bawah ni.

Menyusahkan orang lain

Entah apa lah yang dikejarkan oleh pemandu lori tu sampai nak potong barisan dari tepi. Penyudahnya bukan jadi makin cepat, makin lambat dan menyusahkan orang lain ada lah.

'Entah apa yang dia kejar' - [VIDEO] Lori potong barisan, tersangkut kabel sampai tiang letrik tumbang

Itu lah, min pun rasa dia akan blah macam tu je kalau dah lepas dari kabel yang sangkut tu. Tiang dah tumbang ni habis menyusahkan orang lain tak boleh lalu jalan tu.

'Entah apa yang dia kejar' - [VIDEO] Lori potong barisan, tersangkut kabel sampai tiang letrik tumbang

Min pun geram gak tengok perangai driver lori tu. Dari nak cepat potong barisan, habis terlambat sebab kabel sangkut. Orang lain pun jadi mangsa terlambat gak.

[VIDEO] Nak potong barisan punya pasal, lori tersangkut kabel sampai tiang elektrik tumbang

Itu lah, tak ada penyakit, cari penyakit. Nasib baik tiang tu tumbang tak kena kereta siapa-siapa. Kalau tak lagi jenuh dia nak menjawab.

'Entah apa yang dia kejar' - [VIDEO] Lori potong barisan, tersangkut kabel sampai tiang letrik tumbang

Kesabaran itu mahal. Min setuju sangat dengan ayat tu. Kalau sabar dan tunggu je giliran dalam barisan, tak adanya sampai jadi macam tu kan.

Harap semua pemandu yang tersangkut dalam kesesakan kerana tiang elektrik ni tumbang dapat bersabar ketika kejadian.

Baca Lagi:

Billie Eilish punya hal, pelawak dan pengacara popular, Nabil Ahmad rugi lebih RM2,500

Pakar Nefrologi Dr Rafidah luah rasa kecewa selepas lesap RM13,000, tahap keselamatan bank CIMB sangat lemah

Skandal LCS: Satu lagi dokumen rahsia bakal didedahkan kepada rakyat

Leave a Reply

Your email address will not be published.