Kes basikal lajak : Saksi tampil dedah perkara sebenar yang berlaku, ramai yang tertipu

6f869563 39b0 4c6a b557 688e9f709ac9

Kes basikal lajak : Saksi tampil dedah perkara sebenar yang berlaku, ramai yang tertipu.

Mahkamah Tinggi di sini, mensabitkan kerani wanita, Sam Ke Ting atas pertuduhan memandu secara melulu hingga menyebabkan kematian lapan remaja berbasikal lajak lima tahun lalu, selepas berpuas hati kesalahan responden berjaya dibuktikan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Rabu lalu, Mahkamah Tinggi di sini memerintahkan Ke Ting dipenjara enam tahun dan didenda RM6,000 atas kesalahan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian lapan remaja berbasikal lajak pada 2017.

Kes basikal lajak : Saksi tampil dedah perkara sebenar yang berlaku, ramai yang tertipu

Dalam Pada itu saksi yang turut cedera dalam rempuan itu semalam telah tampil beritahu keadaan semasa apa yang ditulis banyak media adalah salah.

Kes basikal lajak : Saksi tampil dedah perkara sebenar yang berlaku, ramai yang tertipu

Katanya

Saksi dan mangsa kejadian bagitau dia nampak perempuan itu memandu dengan laju dan merempuh mereka yang berkumpul di TEPI JALAN.

Sekarang semua berita tulis amoi ini bawa kereta perlahan dan ikut hadlaju

Saya ulang ya saksi tu cakap. Bukan tengah bermain basikal lajak di TENGAH JALAN seperti di war-warkan oleh geng-geng pro DAP dan Melayu perasan bagus. Tetapi berkumpul tepi jalan.

Saya banyak baca komen Melayu perasan bagus yang dakwa kenapa 8 orang mati. Mereka dakwa basikal lajak itu yang bawa 60-80 km sejam menghala ke arah kereta amoi itu.

Jadi, amoi itu tak dapat mengelak lalu rempuh basikal itu semua. Pasal itu 8 org yang mati.

Yang lebih logik, amoi itu langgar 10 org berkumpul tepi jalan. Tengok gambar kejadian pun boleh agak jugak.

Satu lagi, nak cakap kat Melayu perasan bagus yang dakwa basikal lajak sehingga 80 km sejam. Kita patut bangga pasal rekod dunia basikal professional pun 82 km sejam.

Korang memang dah kena diperbodohkan hidup-hidup oleh media sosial dan geng-geng pro DAP.

Kes basikal lajak : Saksi tampil dedah perkara sebenar yang berlaku, ramai yang tertipu

Semoga kebenaran akan tertegak, kepada pesalah harus redha dan kisah ini menjadikan satu pengajaran buat semua.

Baca Lagi:

Dulu hanya jual aiskrim naik basikal dan tidak pandai BI, kini bergelar Tan Sri

Biawak kena rogol, empat lelaki ditahan pegawai perhutanan

Ini cara semak baki kredit Touch ‘n Go (TNG) pada Mykad anda dengan mudah

Leave a Reply

Your email address will not be published.