Chef Wan bangga dengan Hakim, kata-kata Chef Wan buat penyokong Najib Bossku terdiam

Chef Wan bangga dengan Hakim, kata-kata Chef Wan buat penyokong Najib Bossku terdiam

Chef Wan bangga dengan Hakim, kata-kata Chef Wan buat penyokong Najib Bossku terdiam.

Personaliti masakan terkenal negara, Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan memuatnaik satu perk0ngsian yang cukup menarik perhatian warganet dan juga lensa Murai MY.

Negara Perlu Berubah Demi Masa Depan

Menjengah ke Instagram Chef Wan, personaliti masakan tersohor ini memuatnaik gambar lima hakim yang mengadili kes Datuk Seri Najib Razak yang didapati bersalah dalam menyeleweng dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd.

Dalam coretan yang ditulis Chef Wan, beliau meluahkan rasa bangga terhadap barisan panel hakim yang berani dan berjaya menegakkan kebenaran. Menurut Chef Wan, negara perlu berubah untuk masa depan dan indi1vidu yang korupsi perlu di hkvm.

Chef Wan bangga dengan Hakim, kata-kata Chef Wan buat penyokong Najib Bossku terdiam

“Alhamdulillah sangat bangga dengan semua hakim ini berdiri menegakkan kebenaran.

Negara kita perlu berubah demi masa depan dan semua manusia yang korupsi harus diberi pengajaran agar mereka faham mereka tidak boleh pengaruh orang lain.” Coret beliau

Tak Mahu Sandiwara Hanya Keadilan

duuidsida

Menerusi entri yang ditulis beliau lagi, Chef Wan dengan tegas menyatakan sebagai rakyat Malaysia mereka hanya mahu keadilan dan bukan sand1wara ahli p0litik. Apatah lagi hukuman dijatuhkan berdasarkan bukti-bukti kukuh yang ada.

“Yang penting bukti bukti itu amat jelas supaya mereka-mereka ini di bawa ke pengadilan. Sebagai rakyat Malaysia, kami hanya mahu keadilan dan bukan sand1wara pementasan mereka.” Coretnya

“Denda lah Saya”

Personaliti masakan ini juga membuat pengakuan di mana jika beliau didapati melakukan kesalahan, beliau sanggup di ken4kan h.kuman atau di denda supaya apa yang berlaku menjadi pengajaran buat dirinya.

“Jika saya melakukan kesilapan, h.kum atau denda lah saya agar ianya menjadi satu pelajaran buat saya sendiri.” Tulisnya

Netizen Setuju Dengan Chef Wan

Melihat muatnaik yang dikongsikan Chef Wan, rata-rata warganet bersetuju dengan apa yang ditulis oleh personaliti masakan terkenal ini.

“100% setuju”

“Alhamdulillah akhirnya keadilan untuk rakyat Malaysia”

“Salah tetap salah, walau siapa pun kita” komen warganet

via Instagram Datuk Redzuawan Ismail

odiosidoisa

“Alhamdulillah.. Sangat setuju dengan anda Chef Wan. Tiada siapa yang berada di atas und4ng-und4ng. Tahniah barisan hakim yang kent4l dan berwibawa dalam menjalankan tanggungjawab!!”

“Alhamdulillah”

“Alhamdulillah.. Akhirnya” komen mereka

Sekadar info, selepas mendengar hujahan dan bukti tambahan yang dikemukan oleh peguam bekas Perdana Menteri, Ketua Hakim Negara, Tun Tengku Maimun Tuan Mat bersama empat lagi hakim iaitu Hakim Besar Sabah dan Sarawak, Tan Sri Abang Iskandar Abang Hashim.
Bersama hakim-hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Nallini Pathmanathan, Datuk Mary Lim Thiam Suan dan Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.

Sebulat suara menge.kalkan sab.itan dan hukuman 12 tahun pnja.ra serta d3.nda RM210 juta yang dike.nakan ke atas Datuk Seri Najib setelah menda.pati pembel4an Najib tidak konsisten dan g4.gal menimbulkan keraguan munasabah.

Baca Lagi:

Sepasang suami isteri jumpa duit syiling emas tertanam bawah dapur bernilai RM1.3 juta, terus jadi kaya

Selepas viral 1 Malaysia mangsa MH370 masih hidup, akhirnya anak mangsa bersuara

Selepas pendedahan PrinceMeed, gambar terkini mangsa MH370 masih hidup berada di pulau Diego Garcia tersebar

CATEGORIES