[VIDEO] Menangis ketika peluk Islam, gadis Filipina kongsi pengalaman

[VIDEO] Menangis ketika peluk Islam, gadis Filipina kongsi pengalaman

[VIDEO] Menangis ketika peluk Islam, gadis Filipina kongsi pengalaman.

Bertukar agama bukanlah satu keputusan mudah untuk dilakukan.

Bagaimanapun, keterujaan untuk melakukan peghijrahan ini telah lama dirasai dirasai Taaliah Hajra Camilo, 20, yang akhirnya memeluk Islam pada 16 November 2021.

Video kisah penuh inspirasi gadis dari Filipina itu meraih hampir 3 juta tontonan di TikTok dan turut tular dalam kalangan rakyat Malaysia.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Ketika dihubugi mStar, dia yang senang disapa Taaliah memperincikan semula perjalanannya dalam mengenal agama Islam sehingga melafazkan dua kalimah syahadah.

“Waktu masih kecil, ibu bapa hantar saya ke Seventh Day Adventist School (SDA). Saya masih muda waktu tu tapi saya sedar dengan kepercayaan bahawa kita hanya ada satu Tuhan. Jadi apabila semakin dewasa, saya tetap teguh dengan kepercayaan itu walaupun tinggal di bandar yang dipengaruhi oleh agama Kristian.

“Pernah satu malam tu, saya termenung tengok bintang dan bulan, saya sedar bahawa saya terlalu terikat dengan dunia ini dan hidup berdasarkan apa yang saya percaya. Saya tanya pada diri sendiri, macam mana wujudnya rasa cinta tapi hati tak gembira? Tak lama lepas tu saya dapat jawapan bahawa saya rindu rasa cinta dari Allah.

Baca Lagi:

Lelaki ini kongsi “rahsia” bil elektrik bulanan kekal rendah walaupun kerap pasang “air-cond”

‘Masuk Islam hari Isnin, hari Jumaat petang meninggal’ Ustaz Ravi dedah abangnya dipukul teruk bila masuk Islam

[VIDEO] Pakcik ‘Terajang’ budak-budak sebab ganggu jemaah dalam masjid undang kecaman

CATEGORIES