Peminta sedekah ketuk kepala pelanggan tengah makan sebab tak bagi duit

Peminta sedekah ketuk kepala pelanggan tengah makan sebab tak bagi duit

Peminta sedekah ketuk kepala pelanggan tengah makan sebab tak bagi duit.

Jika anda sering makan di gerai-gerai, pasti anda sudah terbiasa melihat peminta sedekah atau penjual tisu datang dan meminta sumbangan. Ada yang memberi sumbangan, ada juga yang hanya tunduk sebagai tanda hormat.

Kepala diketuk kerana tak beri wang

Baru-baru ini, seorang wanita di Indonesia berhadapan situasi yang sama apabila dia didatangi oleh seorang peminta sedekah ketika sedang makan di sebuah warung.

Peminta sedekah ketuk kepala pelanggan tengah makan sebab tak bagi duit

Mungkin tidak mahu diganggu ketika makan, wanita tersebut hanya menundukkan kepada sebagai tanda hormat dan memberi isyarat tangan agar tidak diganggu lagi oleh peminta sedekah tersebut.

Mungkin berang tidak diberikan wang, peminta sedekah tersebut berkata sesuatu seorang diri lalu mengetuk kepada wanita yang sedang makan tersebut. Jelas kelihatan wanita itu bingung dan tertanya-tanya apa yang telah terjadi. Peminta sedekah tersebut lalu pergi seperti tiada apa-apa yang berlaku.

Pelanggan lain ketawa

Melihatkan situasi tersebut, beberapa pelanggan lain turut terkejut lalu ketawa selepas kepala wanita itu diketuk oleh peminta sedekah. Bagaimanapun, rata-rata warganet mempersoalkan pelanggan lain yang hanya ketawa dan tidak menegur perbuatan biadap peminta sedekah tersebut.

Hasil tinjauan di ruangan komen mendapati ramai yang kurang senang dengan tindakan peminta sedekah yang seolah-olah mewajibkan orang lain agar menghulurkan wang kepada dirinya.

Miskin harta, miskin akhlak,” tulis seorang warganet.

Seram jugak kalau tiba-tiba je kepala kena ketuk walaupun kita tak buat apa-apa salah pun.

Baca Lagi:

Memandu pakai selipar atau berkaki ayam akan disaman? Ini penjelasan JPJ ramai yang belum tahu

Awas ! Jangan buat ‘online transfer’ guna WiFi awam, handphone berisiko digodam

Terkini : Bekas pembantu khas Menteri dipenjara dua tahun mulai hari ini

CATEGORIES