1 Malaysia kena tipu, wanita ini dedah kisah sebenar pelajar kena maki dengan prof

39133772 D818 4ADC 938D 6B9C09AB1D3C

1 Malaysia kena tipu, wanita ini dedah kisah sebenar pelajar kena maki dengan prof.

Hari ini tular sebuah video berdurasi 1 minit 45 saat yang menunjukkan seorang profesor yang menunjukkan mengajar di Universiti Teknologi MARA menempelak kasar seorang pelajar kerana tidak mempunyai komputer riba.

Menerusi video tersebut, dia yang dilihat sedang mengajar secara dalam talian bertanyakan soalan kepada pelajar dan kemudiannya seorang pelajar menjawab. Namun jawapan yang diberikan itu tidak tepat sehinggalah pensyarah tersebut bertanya kepada pelajar itu apa yang digunakannya.

Pelajar tersebut menjawab yang dia tidak mempunyai komputer riba lalu menjawab pertanyaan kasar tentang keberadaan ibu, ayah dan juga adik beradik pelajar tersebut. Pelajar lelaki yang berasal dari Seremban itu menjawab soalan tersebut satu persatu menyatakan yang ibunya sudah tiada manakala ayahnya pula tidak bekerja dan dia ada adik beradik lain.

Tak semua orang lahir dalam keadaan yg terus senang. Bila ada sorang prof dari uitm perak kampus seri iskandar cakap mcm ni dekat kami ex-stud, kami semua masih rasa terhina dan terkesan dari setiap kata kata dia.

Selepas kes mula tular, seorang wanita dedah kisah sebenar apa yang berlaku.

Plot twist rupanya kes lama 🤣🤣

Yang dah terlajak mengumpat pi la minta maaf..sat akak pun nak pi minta maaf sebab termengumpat tadi 😅

Dia juga la yang tolong belikan laptop untuk pelajar dia belajar.

Alhamdulillah dah grad pun budak tu lani ..

Semoga jadi manusia yang membantu orang lain ye dik .Amin

Bersangka baik mukin masa dia bercakap tu mood dia tak berapa elok menyampah pelajar tak bersungguh tapi dia sayangkan pelajar dia macam anak sendiri.

Akak pun sama marah anak macam anak tiri tapi bila anak minta apa pun aku beli asalkan mesti belajar.😆

Sumber :

B832DB8C AF64 4422 A9B3 9EE0FF643D24

Baca Lagi:

Aksi nenek tua tangkap ular sawa gergasi guna tangan kosong kejutkan orang ramai

MetMalaysia keluar amaran : Hampir seluruh negara alami cuaca buruk malam ini

Pavillion Kula Lumpur terbakar, ini punca kejadian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *