Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri

Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri

Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri. Lebuhraya adalah jalan dimana pelbagai jenis kenderaan guna untuk tujuan tiba ke destinasi dengan selamat. Walaupun pelbagai kenderaan dibenarkan untuk menggunakan lebuhraya, ada beberapa jenis kenderaan yang dilarang sama sekali menggunakannya atas faktor keselamatan.

Terkini, tular di media sosial seorang lelaki dipercayai warga asing menaiki basikal dan menggunakan lebuhraya. Video berdurasi 13 saat itu telah mengundang kemarahan orang ramai dengan tindakan lelaki tersebut. Korang boleh tengok video @anthraxxx781 di bawah.

Bahaya weh

Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri

Rata-rata netizen berasa bengang dan marah dengan tindakan lelaki yang dipercayai warga asing itu berbasikal di tengah lebuhraya. Tindakannya amat membahayakan dirinya dan pengguna jalan yang lain yang mungkin terpaksa mengelak daripada terlanggarnya.

Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri

Min pun geram juga tapi bukan sebab stereotype bangsa. Min geram lebih kepada tindakan dorang yang membahayakan dan menyusahkan negara lain. Negara kita ni ada undang-undang jalan raya, kena ikutlah untuk keselamatan bersama.

Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri

Betul, min setuju sangat. Basikal kan, laju mana dia boleh pegi, silap-silap sebab dia sorang habis sesak jalan. Bahaya tau bawa basikal dekat highway.

Selamba warga asing berbasikal tengah jalan, buat macam negara sendiri

Kalau nak lalu tol sangat, naik lah kereta. Moto pun tak kena bayar tol tau dekat Malaysia ni. Basikal lagi lah, tidak dibenarkan diatas lebuh raya. Harap tak jadi apa lah kepada warga asing tu dan tolonglah jangan buat lagi perangai yang aneh-aneh di lebuhraya.

Baca Lagi:
“Aku tak tahu apa yang tak kena, 16 tahun kahwin suami tak pernah makan yang aku masak hingga baju pun basuh asing”
“Macam mana nak berdamai dengan mak sendiri?, aku selalu rasa tak redha dengan apa yang mak dah buat dekat aku”
Jika tertinggal dompet, ini cara mudah nak keluarkan duit dari mesin ATM tanpa guna kad
CATEGORIES