“Sampai sekarang masih ada”, Mawi dedah keadaan terkini kereta yang dimenangi 15 tahun lepas

"Sampai sekarang masih ada", Mawi dedah keadaan terkini kereta yang dimenangi 15 tahun lepas

“Sampai sekarang masih ada”, Mawi dedah keadaan terkini kereta yang dimenangi 15 tahun lepas. Mawi tidak akan sesekali menjual kereta pertama yang dimenanginya ketika muncul juara Akademi Fantasia musim ketiga pada 2005.

Mawi atau nama sebenarnya, Asmawi Ani, 37, berkata kereta itu banyak meninggalkan kenangan dan akan terus dijaganya selagi hayat dikandung badan.

Bintang filem Munafik 2 itu berkata, meskipun pernah diberikan tawaran lumayan, dia tidak berhasrat untuk melepaskan kenderaan itu kepada orang lain.

"Sampai sekarang masih ada", Mawi dedah keadaan terkini kereta yang dimenangi 15 tahun lepas

“Kereta itu masih baik, malah sudah bertukar wajah apabila diberi cat baharu iaitu kuning. Ramai yang bertanya mengenai kereta itu, cuma saya belum berkesempatan untuk mengambil gambar terbaru.
“Kereta itu banyak berjasa kepada saya. Sukar untuk saya luahkan betapa ia terlalu bermakna, apatah lagi kereta itu diterima hasil kerja keras peminat untuk melihat saya muncul juara AF3.
“Saya sangat menyayangi kereta itu dan insya-Allah, ia akan bersama saya sehingga akhir hayat. Tiada langsung dalam perancangan untuk menjualnya,”

MAWI (kiri) bersama barisan pelakon filem Tiada Tajuk iaitu Along Cham, Joey Daud dan Hazama. Foto Aswadi Alias

Menurut Mawi, walaupun sudah menjangkau hampir 15 tahun, kereta itu tidak memberikan banyak masalah, malah masih boleh digunakan untuk urusan harian.

Sementara itu, Mawi berkata, dia juga semakin selesa membawa imej baharu apabila mencari kelainan dengan berambut panjang.

“Rambut ini disimpan atas permintaan Syamsul Yusof ketika saya dipelawa membintangi Munafik 2. Sejak itu, saya selesa membawa imej ini.

“Ketika mula bertapak dalam industri hiburan, saya dikenali dengan imej botak. Jadi, sempena 2019, saya mahu tampil dengan gaya berbeza.

“Memang jika diikutkan ia mengambil sedikit masa untuk diuruskan, tetapi saya tiada masalah. Sesekali isteri akan bantu mengeringkan rambut. Dia juga nampaknya teruja melihat suaminya kelihatan berbeza,” kata Mawi.

Penyanyi dan juara Akademi Fantasia musim ketiga (AF3), Mawi mend3dahkan dia masih menggunakan kereta yang diberikan sebagai hadiah kepadanya sebagai juara program terbabit.

Perkara itu dikongsi Mawi menerusi sebuah entri di akaun Instagramnya buat tatapan umum.

Menurut Mawi, walaupun telah menjangkau tahun ke-15 selepas kemenangannya di AF3, kereta tersebut masih elok digunakan.

“Siapa ada undi saya dulu waktu AF3 ? Saja nak beritahu.

“kereta pertama saya gais, Saya sayang giler kereta ni gaiss,” tulisnya d ruangan kapsyen.

Dalam pada itu, Mawi turut mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang sudi mengundinya ketika di AF3 dan kepada peminat yang tidak henti mendoakan kejayaannya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MAWI @ZAYAN.MY (@cahayaasmawi)

Penyanyi yang pernah mencetuskan fenomena hingga dilabel sebagai ‘Raja SMS’ itu memberi tahu, ramai peminatnya yang bertanyakan tentang keadaan terkini kereta tersebut.

Entri ini telah dikongsikan oleh Mawi di laman Instagram miliknya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MAWI @ZAYAN.MY (@cahayaasmawi)

“Ramai yang tanya saya nak tengok kereta yang saya dapat masa Af3 dulu.Betul ke saya masih pakai kereta tu sampai sekarang?

Hehe … Cuba selak sebelah,” tulisnya.

Melihat pada entri tersebut, kerata keramat itu masih lagi digunakan oleh Mawi dan hanya warnanya sahaja telah ditukar daripada oren ke kuning.

Melihat diruangan komen, kebanyakkan netizen kagum melihat Mawi masih menggunakan kereta tersebut.

Malah, mereka turut ‘throwback’ ketika penyanyi itu bertanding di AF3.

"Sampai sekarang masih ada", Mawi dedah keadaan terkini kereta yang dimenangi 15 tahun lepas

Wah, tak sangka ye sampai sekarang Mawi masih pakai kereta tu! Mungkin kereta itu memberi banyak makna buat Mawi di awal pembabitannya didalam dunia seni.

Baca Lagi:
Suka tinggal di Malaysia, Minah Salleh ini beri 5 sebab kenapa suka Malaysia buat netizen terkejut
Wanita samun kedai emas rupanya hamil 6 bulan ‘mengidam’ nak buat sesuatu yang ekstrem
Ramai orang tak tahu motif susun ikan macam ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *