Kisah 2 pemuda tak siuman berakhir dengan tragis, badan dipotong 10 bahagian

Kisah 2 pemuda tak siuman berakhir dengan tragis, badan dipotong 10 bahagian

Kisah 2 pemuda tak siuman berakhir dengan tragis, badan dipotong 10 bahagian. Pada 30 Jun yang lalu, semasa melalui Kampung Bantar Limus, Desa Sancang, Jawa Barat, seorang penduduk bernama Nining secara tiba-tiba melihat seorang pemuda kurang sedarkan diri, Erus, 23 tahun, sedang mencangkuk di tepi jalan.

Dari jauh, Nining mengira Erus sedang memotong daging ayam yang disimpan dalam karung guni. Namun ternyata, yang dilihatnya itu adalah tubuh seseorang.

Penduduk sempat merakamkan kebersamaan dua sahabat yang kurang sedar di tepi jalan.

Kisah 2 pemuda tak siuman berakhir dengan tragis, badan dipotong 10 bahagian

Pahit tetapi benar, itulah berita sedih yang menjadi perhatian di negara seberang dalam beberapa hari ini. Diketahui, kedua individu dalam insiden tersebut adalah sahabat dan keduanya menghadapi masalah gangguan jiwa.

Sebelum kejadian tragis itu berlaku, seorang penduduk secara kebetulan merakamkan momen di mana Erus mengikat tangan rakannya sambil berjalan di tepi jalan.
Erus, yang kini ditahan di lokap, akan menjalani pemeriksaan psikiatri sekali lagi untuk mengesahkan keadaan kesihatannya. Walau bagaimanapun, penyiasatan menjadi sukar kerana suspek tidak pandai bercakap dan hanya mampu mengangguk atau tersenyum apabila diajak berkomunikasi.

Erus dipercayai makan rakan sendiri

Dalam laporan lanjut, polis berkata suspek telah ‘memisahkan’ anggota badan rakannya kepada beberapa bahagian. Lebih mengejutkan lagi, Erus dipercayai turut menjamah daging berkenaan tak ubah seperti seorang kanibal.

Alat yang digunakan Erus diperolehi dari rumah seorang tukang besi di kampung

Di sebalik jenayah serius itu, netizen bagaimanapun sempat menyuarakan beberapa kejanggalan. Salah satunya adalah, Erus dilihat memakai baju biru yang cukup bersih ketika ditemui di lokasi kejadian. Walhal dalam video awal yang tular sewaktu dia membawa rakannya di pinggir jalan, suspek dilihat memakai baju warna hitam krim yang cukup lusuh. Baju suspek sebelum & selepas kejadian :

Kisah 2 pemuda tak siuman berakhir dengan tragis, badan dipotong 10 bahagian

Baca Lagi:
“Hantar anak rumah pengasuh, makin hari anak jadi tak suka aku, rupanya pengasuh tu isteri pertama suami aku”
Jangan suka sangat bila beli kereta baru, ini 5 perkara penting perlu buat sebelum keluar ‘showroom’
“Pakcik sanggup robohkan rumah kami ketika mak masih ada kat dalam, punca sebab kami bina rumah atas tanah pakcik”
CATEGORIES