Gurauan bawa padah, remaja lelaki rentung dalam kebakaran tandas awam

Gurauan bawa padah, remaja lelaki rentung dalam kebakaran tandas awam

Gurauan bawa padah, remaja lelaki rentung dalam kebakaran tandas awam.

Gara-gara ingin bergurau dengan rakan membawa padah apabila seorang remaja lelaki ditemukan maut dalam kebakaran di sebuah tandas awam di Bandar Puncak Alam petang tadi.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor Norazam Khamis berkata pihaknya menerima panggilan pada 2.35 petang dan apabila tiba di lokasi didapati api telah padam serta menemukan Muhamad Damin Mikhail Kansol, 16, yang rentung di tandas awam.

“Bomba seterusnya mengeluarkan mangsa dan telah disahkan meninggal dunia oleh pihak Kementerian Kesihatan. Mayat kemudian diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Gurauan bawa padah, remaja lelaki rentung dalam kebakaran tandas awam

Tandas awam terbiar tidak berpintu tempat berlaku kebakaran sehingga mangsa terperangkap dan maut dalam tragedi tersebut di Saujana Impian Sungai Boluh hari ini

Beliau berkata hasil maklumat saksi dan dua rakan kepada mangsa, mereka bertiga dipercayai melepak dan bermain pemainan video di dalam tandas tersebut manakala mangsa sedang tidur di atas sofa di hadapan pintu tandas.

Norazam berkata rakan mangsa dipercayai telah menyalakan api di bawah sofa dengan niat untuk bergurau namun setelah asap tebal dan api semakin besar, dua rakan mangsa telah lari ke luar tandas.

“Mangsa yang tersedar daripada tidur berada dalam keadaan separa sedar kemudian melarikan diri ke dalam tandas,” katanya.

Baca lagi: 

Kenapa matawang Dinar Kuwait merupakan matawang paling kukuh, paling mahal dan paling bernilai di kalangan semua matawang dunia yang lain?

Ebit Lew berdepan 11 tuduhan gangguan seksual, bakal dibicarakan September ini

Peniaga ikan bingung, dakwa dilanggar van polis tapi kena saman pula…

CATEGORIES