Satu nota Najib ditemui diatas meja kediamannya didedah kepada umum

Satu nota Najib ditemui diatas meja kediamannya didedah kepada umum

Satu nota Najib ditemui diatas meja kediamannya didedah kepada umum.

Satu pesanan yang ditinggalkan oleh bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di atas meja di kediamannya didedahkan menerusi Facebook rasminya sebentar tadi.

Pesanan tersebut dipercayai merupakan kata-kata terakhir yang ditinggalkan Najib buat keluarganya sebelum beliau dihukum penjara 12 tahun susulan Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman sebelum ini.

Satu nota Najib ditemui diatas meja kediamannya didedah kepada umum

Berikut merupakan pesanan yang dimuat naik:

Keluargaku, Anak cucuku. My family. My love.
Dari tahun 1976 Daddy mula aktif dalam politik dan perkhidmatan awam sepenuh masa. Ke hari ini, 46 tahun lamanya. (46 years is a long time.)

Daddy memilih mewarisi legasi nenda, meneruskan usaha nenda. Daddy memilih kerja. Dunia politik dan perkhidmatan awam ada kelebihan dan kekurangannya. Merancang pembangunan, menggubal dasar kebajikan, mengurus ekonomi, mengukuhkan hubungan antarabangsa dan menyelesaikan krisis.

Cabaran-cabaran ini dengan hasilnya yang baik membawa senyuman kepada Daddy. Adakalanya hasil yang diharapkan tidak sebaik yang diinginkan. Tetapi cuba lagi dan lagi.

Melihat kembali, ia satu pengorbanan besar. Tahun-tahun dan masa-masa yang ada datang dan berlalu begitu sahaja. Dari subuh ke larut malam, ada saja urusan yang perlukan perhatian. Masa makan pun bermesyuarat, berjumpa tetamu, tidak bersama you all. My years have gone by dedicated to people, public service, politics. A sacrifice I chose and I made.

A journey that was joyous with your presence but unfortunately I overlooked and could not always be there for you. Satu perjalanan yang sedih sekali diserikan dengan kehadiranmu tetapi tidak terbalas oleh Daddy.

My family. My love. Setakat ini sahaja yang Daddy dapat bersama. Daddy pegang teguh kepada ajaran agama Islam. Jika ditakdirkan ini perjalanannya dan dugaan Allah SWT. Apalah daya Daddy manusia dan hambaNya.

Menanti keadilan dan penghakiman di mahkamah akhirat. Di dunia kita hidup sementara, dibangkitkan di akhirat, bersama-sama nanti kita bahagia semula di sana. Semoga Allah SWT melindungi dan merahmati keluarga kita sentiasa dengan kesihatan dan kesejahteraan berpanjangan.
Love you all.
Daddy

(Mesej yang ditinggalkan daddy atas mejanya untuk kami sekeluarga)

Baca Lagi:

Najib ada masa 14 hari fail pengampunan atau hilang status MP

Kenapa Najib dipenjara ke Kajang bukan Sungai Buloh?, ini sebabnya..

Sebelum tinggalkan rumah, kena letak duit syiling dalam ‘freezer’, ini sebabnya yang ramai belum tahu

CATEGORIES