Tahukah anda, Malaysia dah ada ‘Haunted Drive Thru’ di Melaka, ramai teruja nak pergi

Tahukah anda, Malaysia dah ada ‘Haunted Drive Thru’ di Melaka, ramai teruja nak pergi

Tahukah anda, Malaysia dah ada ‘Haunted Drive Thru’ di Melaka, ramai teruja nak pergi.

Rakyat Malaysia ramai yang sukakan aktiviti rumah hantu, ada yang memang meminati perkara mistik dan ada juga yang nak cuba test keberanian mereka.

Jika sebelum ini, kita ada mendengar tentang kereta api ala Train To Busan di Jakarta, Indonesia kini di Malaysia sudah ada Haunted Drive Thru yang memerlukan pengunjung berada di dalam kereta sebelum ‘dihantui’. Seram lak!

@gadispurba 1st in malaysia…. Di alor gajah melaka.. seram sbb gelap.. then kena bukak tingkap.. bonet… pintu pn dorg bukak weh… naye laaa… #haunteddrivethrumelaka #haunteddrivethru #haunteddrive ♬ Dhat – From KKN Di Desa Penari – Kinanti & Madukina

Perkongsian video TikTok oleh @gadispurba menunjukkan bagaimana pengunjung diminta untuk berada di dalam kereta dan mereka akan dikerumuni oleh hantu-hantu yang menyeramkan, malah pengunjung juga boleh membuka tingkap untuk pengalaman yang lebih real.

Video tersebut sudah mendapat hampir 2 juta tontonan dan difahamkan Hanuted Drive Thru ini dibuka di Alor Gajah, Melaka.

Dalam laman instagram rasmi mereka, pengunjung boleh membuat tempahan awal sebelum ke sana dan waktu operasinya adalah pada hari Sabtu dan Ahad bermula jam 8 malam sehingga 12 malam.

Ramai netizen yang memuji idea dan kreativiti penganjur Haunted Drive Thru ini dan rata-rata netizen ingin merasai sendiri pengalaman ‘dikejar’ hantu.

Tahukah anda, Malaysia dah ada 'Haunted Drive Thru' di Melaka, ramai teruja nak pergi

Baca Lagi:

[VIDEO] Lagi kes dera, budak taska dibelasah dan dipaksa makan cili sehingga meraung

Nenek 66 tahun maut selepas nyaris diperkosa jiran

Penyamun ‘kantoi’ akibat tayang duit di TikTok, jaja cerita konon hasil kerja keras

CATEGORIES