Gara-gara tidak menyiapkan kerja sekolah, ibu ikat anak dan jemur atas bumbung

Gara-gara tidak menyiapkan kerja sekolah, ibu ikat anak dan jemur atas bumbung

Gara-gara tidak menyiapkan kerja sekolah, ibu ikat anak dan jemur atas bumbung.

Seorang ibu di India tergamak mengikat anaknya yang berumur lima tahun dan ‘menjemur’ kanak-kanak itu di atas bumbung ketika cuaca panas hanya kerana dia tidak menyiapkan kerja sekolahnya, lapor akhbar Daily Star semalam.

Pelajar Kelas 1 sebuah sekolah di New Delhi itu dilaporkan diikat dengan tali dan ditinggalkan di atas bumbung rumah mereka di bawah pancaran terik matahari sebagai hukuman yang dikenakan oleh ibunya.

Dalam klip video yang dirakam seorang jiran mereka, kanak-kanak perempuan itu meronta-ronta dalam keadaan terseksa akibat tangannya yang diikat pada bahagian belakang selain kakinya turut diikat.

Gara-gara tidak menyiapkan kerja sekolah, ibu ikat anak dan jemur atas bumbung

Polis berkata, insiden itu berlaku pada 2 Jun lalu, selain menambah bahawa ibu kanak-kanak itu mengakui melakukan perbuatan tersebut.

Bapa kepada kanak-kanak tersebut bagaimanapun menafikan dia turut terlibat kerana ketika kejadian, dia berada di sebuah kedai membaiki basikal.

“Saya menerima panggilan telefon daripada bapa yang memberitahu bahawa isteri saya telah memberi hukuman kejam kepada anak kami. Dia menyuruh saya pulang dengan segera.

“Bapa saya memberitahu bahawa apabila dia pulang ke rumah, dia melihat seorang kanak-kanak sedang diikat pada bahagian teres rumah lalu melepaskannya.

“Isteri saya menghukum anak kami kerana berasa marah kepadanya. Apabila mendapat tahu hal itu, saya terus memarahinya (isteri),” ujar lelaki berkenaan.

Tidak dijelaskan sama ada wanita itu telah ditahan polis atau sebaliknya.

Baca Lagi:

Malu terlanjur dengan pasangan, gadis simpan 7 janin dalam kotak gabus

Bengang tak dapat nombor telefon, lelaki tendang remaja perempuan sampai tisu lutut terkoyak

Persoalan angkat tangan ketika doa khutbah Jumaat, perlu angkat tangan atau tak?

CATEGORIES