Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun

Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun

Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun.

Kes penderaan seorang anak istimewa sindr0m d0wn dikenali sebagai Adik Bella sedang mendapat perhatian umum masyarakat dan untuk menghentikan perbuatan terkutuk ini, pendedahan perlu dibuat.

Jangan bercakap soal perlu menjaga aib apabila rumah penjagaan milik Pertubuhan Kebajikan Rumah Bonda Kuala Lumpur ini mengabaikan tanggungjawab sehingga ramai anak-anak istimewa menderita.

Berdasarkan perkongsian Fdaus Ahmad, kejadian malang menimpa anak-anak istimewa sindr0m d0wn di rumah penjagaan tersebut sudah lama berlaku dan adik Bella bukanlah yang pertama.

Selain adik Bella, terdapat seorang lagi anak istimewa sindr0m d0wn bernama adik Adam namun sudah meninggal dunia dengan alasan mati mengejut dan berikut adalah catatannya :

Kematian Bayi Dari Rumah Bonda

Sebenarnya pada Mei 2020 masa orang tengah kalut dengan PKP berlaku satu kematian melibatkan bayi jagaan Rumah Yang Sedang Viral (RYSV).

Kematian sorang bayi berumur 10 bulan bernama Adam. Adam seorang bayi SD. Adam ni perlukan penjagaan rapi dan teliti sebab dia ni special, susu kena bagi minum 0n time elok elok.

Dan bila kita bercakap pasal Rumah Yang Sedang Viral ni, siapa lagi yang sepatutnya kita rujuk untuk dapatkan keterangan?

Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun

Rumah Yang Sedang Viral mengatakan kematian Adam adalah tiba tiba, kalau tiba tiba maka kita perlu dapatkan lap0ran p0st m0rtem h0spital.

Dengan timbul lsu Bella, kematian tragis Adam tahun lepas muncul semula menjadi teka teki. Adam yang gemvk, tiba tiba jadi kurus dan sakit.

Penderaan Bella, boleh menimbvlkan syak kepada kita – bahawa adakah kematian Adam berpotensi terjadi akibat PENGABAIAN?

Sudah ada kematian tetapi kita yang tak tahu apa telah terjadi. Sebab masa tu tiada siapa memberi syak wasangka.

Tapi sekarang, lepas Bella memberitahu kita yang penjagaan Rumah Yang Sedang Viral ni ada unsur pender4an, maka ada asas dan l0kus standi yang kukuh – untuk kita semua mempers0alkan kematian baby Adam!

Kami minta, pihak p0lis bertindak segera dan menyiasat perkara ini sehabisnya, jangan bersisa. Dapatkan semula lap0ran p0st m0rtem arwah Adam, siasat!

Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun

P0lis terima lap0ran Pejuanita mohon siasat kematian Adam

P0lis didesak untuk membuka semula siasatan kes kematian seorang bayi lelaki pada 3 Mei 2020 yang did4kwa ada kaitan dengan isu penderaan di pusat perlindungan Rumah Bonda di Taman Setapak, di sini.

Ketua Pejuanita Wilayah Persekutuan Bibi Sunita S Khan berkata, pihaknya dimaklumkan mengenai kematian seorang bayi lelaki berusia 10 bulan, Muhammad Adam Rizqi Abdul Azim menerusi hantaran yang tular di media s0sial, baru-baru ini.

“Tujuan kami membuat lap0ran berkaitan isv ini adalah supaya p0lis menjalankan si4satan terhadap punca kematian bayi berkenaan termasuk melakukan pr0ses bedah siasat semula bagi tujuan itu memandangkan dia (Adam) didakwa diasuh di pusat perlindungan Rumah Bonda yang dikendalikan oleh Siti Bainun.

“Justeru, kami percaya perkara ini (kem4tian Adam) adalah kes yang perlu dibuka semula dan disi4sat segera kerana arwah tidak dilibatkan dalam proses bedah siasat untuk mengetahui punca kematian bayi terbabit,” katanya ketika ditemui selepas membuat lap0ran di Balai P0lis Setiawangsa, di sini, hari ini.

Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun

Bibi mendakwa seorang wanita, Zurianty Sudin turut membuat lap0ran berhubung kem4tian Adam yang dipercayai ada membabitkan isu penderaan di pusat perlindungan terbabit.

“Kita mahu kes Adam dibuka dan disiasat semula kerana khu4tir terdapat berkemungkinan besar banyak lagi kes penderaan membabitkan anak-anak ini berlaku di rumah penjagaan (Rumah Bonda) sebelum ini yang memerlukan tindakan segera.

“Malah, kita juga mahu isu penderaan ini dijadikan sebagai perkara yang boleh mewujudkan serta menambah baik dasar bagi membantu anak-anak termasuk yang mengalami sindr0m d0wn di rumah perlindungan,” katanya.

Sementara itu, Ketua P0lis Daerah Wangsa Maju Superintendan Ashari Abu Samah ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima lap0ran berhubung perkara itu pada jam 10.30 pagi, hari ini.

“Kami menerima satu lap0ran berhubung perkara itu yang dibuat seorang wanita mewakili Pejuang Wilayah Persekutuan di Balai P0lis Setiawangsa.

“Lap0ran itu berkaitan kes kematian seorang bayi lelaki yang berada di bawah jagaan Rumah Bonda pada 3 Mei 2020,” katanya.

Lelaki ini dedah rupanya Bella bukan yang pertama, adik Adam meninggal dunia dirumah bonda bawah jagaan Siti Bainun

Menurutnya, pengadu mendakwa kematian bayi itu disyaki ada unsur penderaan sepertimana yang berlaku kepada Bella.

“Pihak p0lis akan menjalankan siasatan yang rapi berkaitan aduan ini supaya perkara itu dapat dijelaskan dengan baik kepada masyarakat,” katanya.

Sebelum ini, media melap0rkan pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali, 30, did4kwa di Mahk4mah S3syen, di sini, pada 20 Ogos tahun lalu atas pertudvhan meng4baikan sehingga menyeb4bkan remaja perempuan Sindr0m D0wn dikenali sebagai Bella yang mengalami kec3deraan fizlkal dan em0si antara Februari hingga Jun tahun lalu.

Baca Lagi:

Kes basikal lajak : Saksi tampil dedah perkara sebenar yang berlaku, ramai yang tertipu

Peguam Siti Bainum naik angin, siap sound netizen “korang ni dah comfirm masuk syurga ke?”

Isteri meraung mohon ampun setelah ditangkap curang ketika suami solat terawih

CATEGORIES