Duit raya : Ini cara senang tukar duit raya hanya di mesin ATM berdekatan

35fc99a2 436a 4dc8 a633 ea68aeabdc41 e1650520856326

Duit raya : Ini cara senang tukar duit raya hanya di mesin ATM berdekatan.

Cara tukar duit raya di ATM mesin bank, tak perlu lagi beratur panjang di bank lepas ni.
Nampaknya masih ramai yang tak tahu cara tukar duit raya dekat mesin ATM bank. Tak lama lagi dah nak raya jadi mungkin ada dalam kalangan kita yang masih belum sempat nak pergi ke bank untuk tukar duit raya. Ye lah waktu kerja dah sibuk, malam nak solat tarawih pula, hujung minggu pula bank dah tutup. Tapi sebenarnya tak perlu tunggu waktu bekerja pun kita boleh tukar duit raya dekat mesin ATM sahaja sekarang ini.

Sumber ini dibuat oleh Saudara Mohd Shukor di Facebook beliau. Caranya adalah seperti berikut:

1. Pergi ke Maybank cawangan tertentu sahaja.

3adcfe70 e521 4844 9266 8598b944d41a

2. Pilih ATM yang mempunyai lambang atau signage

e90555d0 c212 480a b13f b94757c470cf 562x1024 1

3. Pilih ATM yang mempunyai lambang atau signage3. Semua duit dalam mesin ATM bank ini adalah duit kertas nota RM10 dan duit raya baru. Jadi hanya tekan withdraw dan pilih amount.

c88a0f62 fd37 424d aef3 556ef15ac379 562x1024 1

4. Maximum amount per transaction adalah RM300. Jadi kalau nak 60 keping nota RM10 yang baru, kena buat dua kali transaksi

5. Ok dah siap. Mudah sahaja kan. Sampul duit raya pula boleh minta dekat pegawai yang jaga kaunter depan tu.

Mudah sahaja kan cara nak tukar duit raya di mesin ATM bank ni. Yang pentingnya tak payah bersesak-sesak tunggu lama dan boleh pergi bila-bila masa sahaja tak perlu tunggu waktu bekerja. Boleh lah share pada orang lain agar dapat memudahkan urusan mereka.

Berikut adalah senarai mesin ATM terpilih yang menawarkan perkhidmatan Raya ATM bagi tahun 2021. Untuk tahun 2022 akan dikemaskini dari semasa ke semasa

Duit raya : Ini cara senang tukar duit raya hanya di mesin ATM berdekatan

Duit raya : Ini cara senang tukar duit raya hanya di mesin ATM berdekatan

Baca Lagi:

Kes buli Sekolah Sukan Malaysia Gong Badak: 11 pelajar telah ditangkap

Tendang perut pengawal keselamatan, polis berpangkat koperal ditahan

Kisah ‘sedih’ di sebalik wang pengeluaran khas KWSP, tak semua orang boleh keluarkan RM10,000…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *